Liu Xiaobo. Premi Nobel de la pau 2010

“És negra nit i pedalo per la carretera deserta,
m’aturo en un quiosc de cigarrets.
Un cotxe em segueix, xoca contra la meva bicicleta,
i un tros d’animal em subjecta.
M’emmanillen, m’embenen els ulls
i em tiren en un furgó policial que no va enlloc.
Un instant tremolós, un parpelleig,
m’aboca a la consciència: encara sóc viu.
/…/
Incomptables nits rere finestres enreixades
i tombes sota la llum dels estels
han fet aflorar els meus malsons.
A part d’una mentida,
no tinc res més.”

– Aconseguirem algun dia que aquestes coses ja no passin?

Per aconseguir-ho ens calen molts wikileaks.

Deixa un comentari

